Hallo, ik denk dat als je duidelijke foto's maakt van decors en onderkanten van de vazen je meer kans hebt op antwoorden. Mvg
Eerste, tweede, vierde en zesde van links: decoratie via een druktechniek aangebracht, vrijwel zeker het verre oosten, China, Japan. Kan met tuit en oor: zo te zien is de tak handgeschilderd, onderglazuurtechniek, tekst onbekend hoe dat is aangebracht, niet te zien van deze foto. Bord met euromast, RVS, 1963, zou gemaakt kunnen zijn bij De Porceleyne Fles te Delft, zij hadden in het verleden wel meer borden gemaakt voor RVS Rotterdam, o.a. met Laurenskerk, Kralingse Plas (molens). De vaas met deksel uiterst rechts doet me denken aan werk van Hubert Bequet, België, zo te zien handgeschilderd. Al met al heeft alles niets van doen met het delfts aardewerk van ca. 1650-1850, let op het advies van Michiel, hopelijk ietsje meer zekerheid met foto's van onderzijde, groet jvdh.
Add new comment
Only logged in users can post comments Log in or register to post comments
Reacties 2
Hallo, ik denk dat als je duidelijke foto's maakt van decors en onderkanten van de vazen je meer kans hebt op antwoorden. Mvg
Eerste, tweede, vierde en zesde van links: decoratie via een druktechniek aangebracht, vrijwel zeker het verre oosten, China, Japan. Kan met tuit en oor: zo te zien is de tak handgeschilderd, onderglazuurtechniek, tekst onbekend hoe dat is aangebracht, niet te zien van deze foto. Bord met euromast, RVS, 1963, zou gemaakt kunnen zijn bij De Porceleyne Fles te Delft, zij hadden in het verleden wel meer borden gemaakt voor RVS Rotterdam, o.a. met Laurenskerk, Kralingse Plas (molens). De vaas met deksel uiterst rechts doet me denken aan werk van Hubert Bequet, België, zo te zien handgeschilderd. Al met al heeft alles niets van doen met het delfts aardewerk van ca. 1650-1850, let op het advies van Michiel, hopelijk ietsje meer zekerheid met foto's van onderzijde, groet jvdh.
Add new comment
Only logged in users can post comments
Log in or register to post comments