Het is te zien aan het gebrek aan glans, de dikkere biscuit rand op de bodem van elke vaas, het merk waar teveel aandacht aan is besteed, maar die toch helemaal niet overeenkomt met een echt merk, de kleur blauw is ook heel dof, de signatuur ligt onder het glazuur en niet erop en is dus niet voelbaar met de vinger. Het is het makkelijkst te zien als je het 1 op 1 vergelijkt met een kaststel uit de collectie van een van de Nederlandse musea, waaronder Boymans, Rotterdam, Rijksmuseum Adam, Prinsenhof Delft , Princessehof Leeuwarden, Arnhem, Kunstmuseum Den Haag.
Bedankt Jeroen voor deze nuttige informatie die ik kan gebruiken voor toekomstige aankopen. En ik ga zeker nog naar wat musea om er meer feeling voor te krijgen.
Add new comment
Only logged in users can post comments Log in or register to post comments
Reacties 4
Het is een Franse reproductie.
Hartelijk dank voor uw reactie. Hoe kan ik dat zien? De signature? Of manier van het schilderwerk?
In reply to Hartelijk dank voor uw… by Margreet
Het is te zien aan het gebrek aan glans, de dikkere biscuit rand op de bodem van elke vaas, het merk waar teveel aandacht aan is besteed, maar die toch helemaal niet overeenkomt met een echt merk, de kleur blauw is ook heel dof, de signatuur ligt onder het glazuur en niet erop en is dus niet voelbaar met de vinger. Het is het makkelijkst te zien als je het 1 op 1 vergelijkt met een kaststel uit de collectie van een van de Nederlandse musea, waaronder Boymans, Rotterdam, Rijksmuseum Adam, Prinsenhof Delft , Princessehof Leeuwarden, Arnhem, Kunstmuseum Den Haag.
In reply to Het is te zien aan het… by Jeroen Hartgers367
Bedankt Jeroen voor deze nuttige informatie die ik kan gebruiken voor toekomstige aankopen. En ik ga zeker nog naar wat musea om er meer feeling voor te krijgen.
Add new comment
Only logged in users can post comments
Log in or register to post comments