Shared objects
Last comments
Namaak met vals merk. Hieronder een authentiek bord. Let op de gladbrandrand, kleur en afwerking.
mvg Franky
Namaak met vals merk. Kleuren kloppen niet alsook het decor.
De kleur oranje werd in het Delftse plateelschilderen pas vanaf laat in de 18e eeuw gebruikt, en zelfs dan nog spaarzaam. In de 17e eeuw, de bloeiperiode van Delfts blauw, werd voornamelijk gewerkt met blauwe en soms zwarte, paarse of gele tinten, gebaseerd op het gebruik van kobaltoxide en andere mineralen.
Oranje pigment was moeilijk te produceren en bestand te maken tegen de hoge temperaturen van het bakproces.
This is from the Delftse Pauw. Founded in 1954 by Theo Van Tienen. The mark is the second used and is a V wit the T inside ( Van Tienen ).
From 1954 to 2021, De Delftse Pauw was a pottery factory located in the Dutch province of South Holland, in Rijswijk on the Delftweg along the Delftsche Vliet. This is north of the center of Delft near the municipal border with Rijswijk. It was one of the few earthenware factories that continued the tradition of completely hand-painted Delft pottery.
As with other Delft pottery factories, hand-painted pieces were often signed with the painter's initials. Unfortunately, there is no extensive public list of all painters, but this one is unknown to me for the time being.
regards Franky
This is made by "de Porceleyne fles" from Delft in 1971/ painted by J.H. ten Hacken who painted from 1940-1984.
Simular clock's are still produced by Royal Delft today.
regards Franky
Inderdaad Jan (Johannes )Pennis gemerkt met IP ( de J werd als I uitgebeeld ) omstreeks 1760.
Hij was bekend voor zijn prachtige schotels die hoogstwaarschijnlijk als gebruiksvoorwerp bedoeld waren. Dit zal een serveerschotel zijn. Ook overpotten, apothekerpotten en schalen waren meesterstukjes van zijn hand.
mvg Franky
In my humble opinion, this is only partly hand-painted with a fake brand. Only the middle surface seems to have been painted and the edges repainted. . The colors do not match what the Period should be, the brand here would refer to Jacobus Harlees but poorly applied and the bottle is missing. It cannot be attributed to Dirk Harlees either, as he signed with DHL and again with the bottle. Furthermore, the figures in the edge seem to be identical, which in my opinion points to transfer technique. I also don't see any proenen (baking marks at the rear).
mvg Franky
Ik vermoed hier een latere productie. Herkomst onbekend. Hieronder een authentieke uit Delft Ca 1680. Let op de verfijning, de kleur en het glazuur. ook zie ik maar acht plooien waar authentiek steeds onpaar werd gewerkt. Ook is deze 35 cm.
Benieuwd wat de experts zeggen .
mvg Franky