De met een Chinoiserie voorstelling versierde schotel toont op het plat de afbeelding van een door vogels omringde mand met bloemen die op de vertreding omgrensd wordt door een slingerende bloemenrank. De randdecoratie bestaat alternerend uit gestileerd acanthusblad met bloem- en rankmotieven. Op de achterzijde zijn cirkelvormige banden aangebracht. Het acanthusblad is een van de stijlelementen die in navolging van de in Nederland woonachtige Franse hofarchitect en ontwerper Daniƫl Marot is uitgevoerd.
De bloemenmand, als Oosters siermotief het symbool van overvloed en rijkdom, werd in vele uitvoeringen op Japans exportporselein toegepast. Veelvuldig werd dit motief in allerlei variaties, van een herkenbare mand met of zonder hengsel tot een korf-achtige vaas, vervolgens door de Delftse plateelschilders nagebootst. Zo is van De Grieksche A een aantal exemplaren bekend met een nagenoeg identiek decor. Daarnaast zijn vele voorbeelden aan te wijzen van gevulde vazen en bloemenmanden die als onderdeel van een decor, maar ook centraal geplaatst op het middenvlak van APK gemerkt platgoed prijken.