Het zonder standring uitgevoerde bord met een enigszins bol lopende wand heeft een vlak middendeel. De achterkant is versierd met in rood weergegeven bloemtakjes. Op de voorzijde prijkt, omgeven door vogels en een insect, een beker- en een balustervormige vaas die met los gestoken boeketten zijn gevuld. Dit in Kakiemon stijl met deels in Imari kleuren uitgevoerd decor wordt omsloten door een naar buiten gerichte, puntige spiraalband, een sierrand die eveneens op borden uit bijvoorbeeld de Grieksche A is toegepast. De buitenrand is gedecoreerd met een voor die tijd gebruikelijke decoratie van krullend acanthusblad en puntige lambrequins.
Opvallend bij dit bord is het kleurenpalet van de Chinoiserie voorstelling. Van de Imari kleuren blauw, rood en goud is het blauw achterwege gelaten en voegde men groen toe. Mogelijk gebruikte men deze kleur onder invloed van het toen geïmporteerde famille verte van het Kangxi porselein. Op ander, nagenoeg identiek gedecoreerd platgoed is wel de kleur blauw toegepast. Deze exemplaren zijn echter niet afkomstig van De Drie Porceleyne Flessies, maar geleverd door de Grieksche A (1701-1722). Een ander, eveneens WK gemerkt bord is uitgevoerd met een vergelijkbare rand, maar het middenveld toont in dat geval een Chinoiserie voorstelling met een hek, pagoden en een tempelachtig gebouwtje. De Drie Porceleyne Flessies leverde overigens ook andere Oosterse decors. Zo draagt een forse, eveneens WK gemerkte schotel een in Kraakstijl uitgevoerde decoratie. Daarbij paste men slechts de kleur blauw toe.
De identiteit van de goudschilder van ons bordje blijft in nevelen gehuld. Wel zijn er uit deze periode namen bekend van een aantal goudschilders die blijkens een door hen gesloten contract (1713) in elk geval hebben gewerkt voor bakkerij De Grieksche A. Mogelijk heeft een van hen ook voor De Drie Porceleyne Flessies schilderwerk uitgevoerd.