De vorm en decoratie van deze bloemenhouder zijn geïnspireerd door Delftse vazen uit het begin van de achttiende eeuw, maar in dit geval betreft het een imitatie uit de late negentiende of twintigste eeuw. De uitvoering van de diertjes als handvatten en de schilderstijl vormen aanwijzingen dat het hier geen origineel betreft. Met name in Noord-Frankrijk zijn veel reproducties van Delfts aardewerk geproduceerd.
Voorbeelden van Delftse exemplaren van dit model uit circa 1700-1720 zijn opgenomen in de publicatie: M. van Aken-Fehmers e.a., Delfts aardewerk. Geschiedenis van een nationaal product, Vazen met Tuiten, 300 jaar pronkstukken, Deel IV, Zwolle/Den Haag (Gemeentemuseum Den Haag) 2007, cat.nr.s 5.11-5.12.
Reactie toevoegen
Alleen ingelogde gebruikers kunnen reacties plaatsen Login of registreer om te reageren
Reacties 1
De vorm en decoratie van deze bloemenhouder zijn geïnspireerd door Delftse vazen uit het begin van de achttiende eeuw, maar in dit geval betreft het een imitatie uit de late negentiende of twintigste eeuw. De uitvoering van de diertjes als handvatten en de schilderstijl vormen aanwijzingen dat het hier geen origineel betreft. Met name in Noord-Frankrijk zijn veel reproducties van Delfts aardewerk geproduceerd.
Voorbeelden van Delftse exemplaren van dit model uit circa 1700-1720 zijn opgenomen in de publicatie: M. van Aken-Fehmers e.a., Delfts aardewerk. Geschiedenis van een nationaal product, Vazen met Tuiten, 300 jaar pronkstukken, Deel IV, Zwolle/Den Haag (Gemeentemuseum Den Haag) 2007, cat.nr.s 5.11-5.12.
Reactie toevoegen
Alleen ingelogde gebruikers kunnen reacties plaatsen
Login of registreer om te reageren