De twee gelijkvormige faience knobbelvazen zijn op de buik gedecoreerd met identieke, doorlopende verhalende scenes. In een Oosters landschap is een aantal Chinezen weergegeven. Een persoon jaagt op een hert. Dergelijke taferelen zijn evenals het op de hals toegepaste, gestileerde tulpmotief en het bananenblad op de boven- en onderrand ontleend aan het deels in Overgangsstijl uitgevoerd Delfts aardewerk uit het laatste kwart van de zeventiende eeuw. Naast de decors nam men ook de ooit uitgevoerde modellen over en liet men zich inspireren door het kleurgebruik van weleer. Zo paste de eigenaar van De Grieksche A, Samuel van Eenhoorn, vanaf de jaren zeventig reeds blauw en mangaan toe en vertoont een knobbelvaas uit de Drie Posteleyne Astonne van omstreeks 1700 het bananenbladmotief op de voet en de hals. De schilder van dit decor is Jacobus Frölich sr. die van 1889 ot 1929 in dienst was van De Porceleyne Fles.