De afbeelding van een aantal losse voorwerpen bestrijkt het gehele oppervlak van de schotel waarbij geen rekening is gehouden met de overgang van het middenvlak naar de rand. Het merendeel van de afgebeelde voorwerpen is ontleend aan Oosterse motieven zoals die van de Honderd Antiquiteiten en de gelukssymbolen van de Acht kostbaarheden. Het betreffen zowel sacrale als profane objecten die met name op Kangxi porselein werden weergegeven. Centraal is een vaas met bloemen geplaatst met een schriftrol waaromheen los over het oppervlak onder meer boeken, een dekselpot, een theepot en twee deksels zijn gerangschikt. Naast ongemerkte en anders gemerkte exemplaren, is nog een aantal AR gemerkte borden en schotels bekend met een nagenoeg identiek decor. Daarvan is bij het Parijse exemplaar de voostelling slechts in het blauw uitgevoerd.
Een dergelijk type decor werd op vergelijkbare wijze uitgevoerd in het Franse faience centrum Rouen en duidt men aan als ‘a l’echantillon’. Mogelijk behoort ook onze schotel tot speciaal voor de Franse markt vervaardigd Delfts aardewerk.