Dit betreft een reproductie uit de late negentiende of begin twintigste eeuw. Door de grote waardering in deze periode voor het oude Delfts aardewerk richtten productiecentra in Noord-Frankrijk (o.a. Samson en Devres) zich op het maken van imitaties en nieuwe creaties in ‘Delftse stijl’.
Het pseudo-merk APK verwijst naar eigenaar Pieter Kocx, eigenaar van de Delftse plateelbakkerij De Grieksche A (1701-1722). Dergelijke figuren behoren echter niet tot het productieassortiment in de vroege achttiende eeuw.
Het huis "Samson" was werkzaam te Parijs vanaf 1845 tot 1980. Zij kopieërden vrijwel alles tot " Email de Limoges " toe.
Zij merkten bijna steeds met hun huismerk. De vioolspeler is dus onmiskenbaar een Noord-frans produkt.
Reactie toevoegen
Alleen ingelogde gebruikers kunnen reacties plaatsen Login of registreer om te reageren
Reacties 2
Dit betreft een reproductie uit de late negentiende of begin twintigste eeuw. Door de grote waardering in deze periode voor het oude Delfts aardewerk richtten productiecentra in Noord-Frankrijk (o.a. Samson en Devres) zich op het maken van imitaties en nieuwe creaties in ‘Delftse stijl’.
Het pseudo-merk APK verwijst naar eigenaar Pieter Kocx, eigenaar van de Delftse plateelbakkerij De Grieksche A (1701-1722). Dergelijke figuren behoren echter niet tot het productieassortiment in de vroege achttiende eeuw.
Het huis "Samson" was werkzaam te Parijs vanaf 1845 tot 1980. Zij kopieërden vrijwel alles tot " Email de Limoges " toe.
Zij merkten bijna steeds met hun huismerk. De vioolspeler is dus onmiskenbaar een Noord-frans produkt.
Reactie toevoegen
Alleen ingelogde gebruikers kunnen reacties plaatsen
Login of registreer om te reageren