verschillende plaatjes van in totaal 3 vazen, een kan en twee borden
3
Voorwerp
Merk
verschillende plaatjes van in totaal 3 vazen, een kan en twee borden
Collectie
publiekscollectie
Unieke code
Privé collecties
Reacties 3
De vaas, de kan en het bord met polychroom bloemdecor zijn gedecoreerd naar voorbeeld van traditioneel Delfts aardewerk, maar onder meer op grond van de schilderstijl en scherf vermoedelijk niet in Delft geproduceerd. De objecten dateren uit de twintigste eeuw. Mogelijk zijn ze uit Goudse plateelbakkerijen afkomstig. De vermelding ‘Delft’ in het afgebeelde merk refereert slechts aan de bron van inspiratie van het in blauw uitgevoerde decor, maar duidt in dit geval niet op de productieplaats.
We zijn meer dan elf jaar later. Dit is werk van Hubert Bequet, België. Was in 1926 begonnen bij de Belgische keramiekfabrikant Auguste Mouzin et Cie (AMC), (later met de naam La Faencerie de Wasmuel), in 1934 startte Bequet een eigen bedrijf in Quaregnon, Borinage, België. In 1963 honderdvijftig werknemers, bedrijfssluiting in dec. 1982. Bequet is toen nog als zelfstandige verder gegaan tot april 1985, we zouden nu zeggen als zzp-er, schilderde veel vogels en bloemen, gedurfd, vlot en losjes, met frisse kleuren, ik vermoed dat hij geen ponsief gebruikte, boek over het bedrijf: "La Faience Hubert Bequet à Quaregnon" geschreven door Muriel De Coninck en Toni Coporale. Deze drie stuks zijn niet handgeschilderd, plakplaat, zeefdruk, iets schilderwerk aan vaas en kan, golflijntjes en fileerwerk, oor, groet jvdh.
Beoordeling:
Niet-Delfts
Toelichting:
Niet in Delft gemaakt
Delfts aardewerk wordt alleen zo genoemd als het echt in Delft is geproduceerd.
Lees meer
Nieuwere productietechniek
Na 1850 ontwikkelen fabrieken in binnen- en buitenland efficiëntere, goedkopere productietechnieken. Dit aardewerk valt buiten de scope van deze site.
Lees meer
Reactie toevoegen
Alleen ingelogde gebruikers kunnen reacties plaatsen Login of registreer om te reageren
Reacties 3
De vaas, de kan en het bord met polychroom bloemdecor zijn gedecoreerd naar voorbeeld van traditioneel Delfts aardewerk, maar onder meer op grond van de schilderstijl en scherf vermoedelijk niet in Delft geproduceerd. De objecten dateren uit de twintigste eeuw. Mogelijk zijn ze uit Goudse plateelbakkerijen afkomstig. De vermelding ‘Delft’ in het afgebeelde merk refereert slechts aan de bron van inspiratie van het in blauw uitgevoerde decor, maar duidt in dit geval niet op de productieplaats.
We zijn meer dan elf jaar later. Dit is werk van Hubert Bequet, België. Was in 1926 begonnen bij de Belgische keramiekfabrikant Auguste Mouzin et Cie (AMC), (later met de naam La Faencerie de Wasmuel), in 1934 startte Bequet een eigen bedrijf in Quaregnon, Borinage, België. In 1963 honderdvijftig werknemers, bedrijfssluiting in dec. 1982. Bequet is toen nog als zelfstandige verder gegaan tot april 1985, we zouden nu zeggen als zzp-er, schilderde veel vogels en bloemen, gedurfd, vlot en losjes, met frisse kleuren, ik vermoed dat hij geen ponsief gebruikte, boek over het bedrijf: "La Faience Hubert Bequet à Quaregnon" geschreven door Muriel De Coninck en Toni Coporale. Deze drie stuks zijn niet handgeschilderd, plakplaat, zeefdruk, iets schilderwerk aan vaas en kan, golflijntjes en fileerwerk, oor, groet jvdh.
Beoordeling:
Toelichting:
Reactie toevoegen
Alleen ingelogde gebruikers kunnen reacties plaatsen
Login of registreer om te reageren